Geen objecten gevonden

Nieuwsbericht

Vanhier Wonen scoort boven landelijk gemiddelde in kwaliteitsonderzoek

Publicatiedatum: 14-04-2021

Léon Creugers (links) ontvangt van accountmanager Thijs van Geenen het KWH-label

Het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) heeft het afgelopen jaar een kwaliteitsonderzoek uitgevoerd voor Vanhier Wonen. We zijn trots om u te kunnen melden dat Vanhier Wonen bijzonder goed heeft gescoord in dit onderzoek. Dinsdag 13 april mocht onze directeur, Léon Creugers, namens Vanhier Wonen het KWH-label in ontvangst nemen van Thijs van Geenen (accountmanager van het kwaliteitscentrum). De heer Geenen gaf daarbij aan dat het niet zo vaak voorkomt dat een corporatie het eerste jaar al zo hoog scoort.

Tevreden huurders

Om voor dit label in aanmerking te komen heeft het KWH de afgelopen tijd veel van onze huurders benaderd met de vraag om hun oordeel te geven over de prestaties van Vanhier Wonen. Deze feedback hebben zij meegenomen in het onderzoek om tot een eindoordeel te komen. Vanhier Wonen heeft een gemiddeld rapportcijfer van maar liefst een 8,1 behaald:

Onderdeel

Vanhier Wonen

Landelijk

tevredenheid

Algemene dienstverlening

7,7

7,3

89%

Woning zoeken

8,2

7,8

100%

Nieuwe woning

8,3

7,8

100%

Huur opzeggen

7,8

8

88%

Reparaties

8,1

7,9

93%

Onderhoud

8,2

7,6

100%

 

Blijven verbeteren

“Betekent dit dat alles goed gaat? Nee, zeker niet, maar door deze cijfers en door de opmerkingen die wij krijgen proberen wij onze dienstverlening constant te verbeteren”, zegt Peter Ravestein (Manager Wonen bij Vanhier Wonen) in een reactie op de bekendmaking van de KWH-cijfers.

Meer weten?

Neem gerust contact met ons op wanneer u meer wilt weten over het KWH en/of het onderzoek. Uiteraard kunt u ook de website www.kwh.nl raadplegen.

Deel deze pagina