Geen objecten gevonden

Nieuwsbericht

Huurdersoordeel Vanhier Wonen: triple A

Publicatiedatum: 08-12-2021

Vanhier Wonen scoort maar liefst drie keer een A voor het onderdeel huurderstevredenheid in de Aedes benchmark van 2021 de vereniging van woningcorporaties. “We zijn vooral heel trots op de groei die we hierin het afgelopen jaar hebben doorgemaakt”, zegt Peter Ravestein (Manager Wonen bij Vanhier Wonen) in een reactie op de bekendmaking van de cijfers.

 

Aedes benchmark

Ieder jaar voert Aedes een zogeheten benchmark uit waarin zij corporaties door heel Nederland op verschillende onderdelen met elkaar vergelijken. Vanhier Wonen doet ook mee aan deze Aedes benchmark omdat we het belangrijk vinden om te weten hoe onze dienstverlening wordt gewaardeerd door onze huurders, hoe we het doen in onze branche en op welke punten we ons nog kunnen verbeteren.

Huurdersoordeel

Onderdeel van de Aedes benchmark is het huurdersoordeel. Nieuwe huurders, vertrokken huurders en huurders met een reparatieverzoek zijn gevraagd om Vanhier Wonen te beoordelen op basis van hun eigen ervaringen. Deze drie huurdersgroepen beoordelen Vanhier Wonen allemaal met een A, wat zeer goed betekent (een B-score is gemiddeld, en een C-score is voor de achterblijvers.

Boven landelijk gemiddelde

Wat opvalt in deze benchmark is dat de score van alle drie de huurdersgroepen voor Vanhier Wonen ruim boven het landelijk gemiddelde ligt. Een nog groter compliment vinden we dat we onze dienstverlening ten opzichte van 2020 flink hebben kunnen verbeteren. Dit is vooral zichtbaar in de groep ‘vertrokken huurders’, waar we met maar liefst 2,1 punten zijn gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Een overzicht van onze scores:

 

Vanhier Wonen 2020

Vanhier Wonen 2021

Nederland

2020

Nederland

2021

Nieuwe huurders

7,8

8,4

7,7

7,7

Vertrokken huurders

6,2

8,3

7,5

7,5

Huurders met reparatieverzoek

7,6

8,2

7,7

7,7


Ruimte voor verbetering

Deze ‘triple A-status’ betekent niet dat we ons nu op de borst kunnen kloppen en achterover kunnen leunen. Vanhier Wonen blijft investeren in haar woningen en dienstverlening: er is altijd wel ruimte om ons nóg verder te verbeteren.

Voor suggesties en ideeën nodigen wij u uit om contact op te nemen met ons kantoor. Dat geldt natuurlijk ook wanneer u een klacht heeft. Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.

 

Deel deze pagina